Cum au ajutat standardele internationale la cresterea companiei HISAKA

Studiu de caz

Fondata in Singapore in anul 1992, HISAKA s-a transformat intr-un lider regional pentru zona Asia-Pacific in furnizarea de solutii de automatizare, fiind specializata in produse ce realizeaza activitati mecanice.

Principalele activitati ale grupului pot fi clasificate succint in prestarea de servicii si activitati de productie industriala, gestionarea lantului de furnizare formand o parte integranta a celor doua segmente. Serviciile constau in gestionarea componentelor ce realizeaza miscari mecanice iar partea de fabricatie cuprinde productia de subansamble mecanice de precizie alaturi de integrarea mecatronica.

In cadrul managementului lantului de aprovizionare, grupul ofera servicii cu valoare adaugata orientate catre consumator, cum ar fi logistica, managementul inventarului, administrarea si managementul serviciilor catre clienti precum si activitati de suport tehnic.

Urmatorul caz ilustreaza cum standardele internationale, in mod particular ISO 9001, pot constitui intrumente valoroase pentru intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri) in general si pentru compania HISAKA in particular.

Depasirea limitelor

“Standardul ISO 9001 pentru managementul calitatii a sprijinit HISAKA, in mod special din momentul in care am ajuns la nivelul unei firme medii. Sistemul nostru de management al calitatii ofera linii directoare clare pentru angajatii noi si cei existenti cu privire la proceduri, metode de control si imbunatatiri” a declarat Jackie Cheng, CEO HISAKA, o companie producatoare de echipamente mecanice de precizie cu sediul in Singapore.

Dl Cheng vede standardele drept oportunitati excelente pentru ca firmele mici sa-si depaseasca limitele, pe masura ce lucreaza pentru a-si gasi locul pe piata si pentru a-si dezvolta operatiile.

“In Asia introducerea standardelor internationale si a sistemelor de management al calitatii reprezinta pre-conditii acceptate pentru majoritatea afacerilor. Abilitatea si dorinta de conformare fata de criteriile internationale de calitate ofera afacerii o credibilitate imediata si o diferenta de valoare, in special in cazul IMM-urilor” a continuat dl Cheng.

HISAKA reprezinta o marturie a acestei viziuni, compania cunoscand o crestere semnificativa in ultima decada. Cu un personal de 20 de oameni si cu o cifra de afaceri mai mica de 8.2 milioane de dolari in 1999, compania are in momentul prezent un personal de 130 de oameni in timp ce cifra de afaceri a ajuns la 57.2 milioane de dolari. Compania si-a extins operatiunile peste granitele nationale, incluzand birouri in Shanghai si Suzhou in China si Chennai in India.

Imbunatatirea practicilor de afaceri

In sectorul ingineriei de precizie, calitatea reprezinta un factor critic, ridicand in consecinta importanta standardelor precum ISO 9001. Pentru HISAKA standardele au jucat un rol important in evolutia companiei de la comercializarea de subansamble mecanice pentru corporatiile multinationale japoneze si americane cu activitati in Singapore pana la atingerea statutului de lider in furnizarea de solutii de automatizare in cadrul regiunii Asia-Pacific.

Dl Chend subliniaza faptul ca standardele ISO au ajutat compania si cadrele de conducere sa inteleaga ce este necesar pentru ca organizatia sa cunoasca dezvoltarea si realizarea de produse calitative.

“Standardele internationale ISO ofera un instrumentar de orientare critic pentru IMM-uri prin prisma faptului ca furnizeaza proceduri de afaceri, imbunatatiri si mijloace de control. Ele servesc drept linii directoare pentru IMM-uri in cadrul activitatilor de verificare si testare a proceselor si procedurilor.”

Un domeniu care a cunoscut o imbunatatire majora ca rezultat al implementarii ISO 9001 este reprezentat de documentarea proceselor. Inaintea obtinerii certificarii ISO existau mult mai putine controale in cadrul proceselor desfasurate de companie decat in prezent, in mare parte ca rezultat al lipsei documentarii.

Prin introducerea cerintelor de documentare, compania a cunoscut o imbunatatire a proceselor, concomitent cu eficientizarea productiei si prestarii de servicii.

Dl Cheng trece in revista drept exemple procesele implicate in realizare de produse cu deficiente. In trecut, gestionarea produselor refuzate se realiza verbal sau prin intermediul serviciului de posta electronica. Aceste practici nu au condus insa la realizarea unor analize efective ale cauzelor deficientelor si in consecinta la dezvoltarea de solutii si remedieri.

In urma obtinerii certificarii ISO 9001, personalul a trebuit sa completeze formulare pentru a documenta controalele de calitate efectuate si a stoca informatiile cu privire la produsele necalitative. Ca rezultat s-a ajuns la o capacitate ridicata de a lua masuri corective si preventive concomitent cu eliminarea repetarii abaterilor.

Acesta este doar unul din exemplele cu privire la imbunatatrile aduse companiei de obtinerea certificarii ISO 9001. Intr-adevar, influenta standardului ISO 9001 poate fi observata in toate domeniile de actiune, de la contactarea clientilor si managementul produsului la prestarea de servicii.

“Propriul sistem de management al calitatii reprezinta fundamentul intregii activitati a companiei noastre” a adaugat dl Cheng.

Trimiterea unui mesaj ferm

Exemplele legate de gestionarea produselor cu deficiente de calitate demonstreaza capacitatea standardelor internationale de a sprijini IMM-urile in a dezvolta bune practici si proceduri coerente. Dl Cheng considera ca standardele precum ISO 9001 pot juca un rol important si in calitate de intrument de marketing pentru companiile mai mici care cauta sa se pozitioneze pe piata.

Standardele internationale pot constitui un intrument pretios de marketing pentru IMM-uri, avand in vedere resursele limitate ale acestora care nu permit promovarea proprie in cadrul pietei regionale sau globale. Recunoasterea instantanee a unui standard ISO, spre exemplu, poate ridica nivelul companiei in ochii potentialilor clienti.

“In anul 1999 am decis sa obtinem certificarea ISO 9001 in vederea castigarii recunoasterii din partea clientilor si a furnizorilor cu privire la faptul ca procedurile interne indeplinesc standardele certificarii, aratand faptul ca detinem un sistem de management al calitatii corespunzator, care sa asigure nivelul calitativ al produselor si al serviciilor noastre” explica domnul Cheng.

Conformitatea fata de standardul ISO 9001, obtinuta in urma unor audituri de terta parte si a procesului de certificare, reprezinta unul dintre cei mai de incredere indicatori cu privire la angajamentul companiei cu privire la realizarea de produse si prestarea de servici de calitate, la imbunatatirea continua si la satisfacerea consumatorilor.

“IMM-urile care afiseaza logo-ul ISO in cadrul prezentarilor trimit un puternic mesaj de marketing catre potentialii clienti sau furnizori” declara domnul Cheng.

Expansiunea pe piete noi

La fel de important este aspectul ca acest mesaj de marketing are o semnificatie pozitiva pe orice piata a globului. Intr-adevar, certificarea ISO 9001 este aproape o conditie obligatorie pentru clientii si furnizorii de importanta majora, atat de pe piata locala cat si de pe cea internationala.

Mai mult, standardele internationale ISO reprezinta unelte critice pentru depasirea barierelor tehnice in cadrul comertului international cauzat de diferentele dintre reglementarile tehnice si standardele dezvoltate in mod independent de fiecare tara, de organizatiile nationale de standardizare sau de companii private.

Acesta recunoastere internationala are ca rezultat faptul ca organizatiile care doresc sa se extinda pe piete noi nu-si pot permite sa ignore standardele.

Pentru HISAKA, certificarea ISO 9001 a facilitat expansiunea regionala pe piete precum China sau India. Mai mult, datorita unui alt standard ISO compania a cunoscut cea mai importanta dezvoltare din ultimii ani – expansiunea catre sectorul echipamentelor medicale.

Ca parte a eforturilor companiei de a capitaliza noile oportunitati de crestere si de a crea noi surse de venit, organizatia a colaborat cu Agentia singaporeza pentru stiinta, tehnologie si cercetare in vederea comercializarii propriului echipament medical, sistemul portabil de incalzire a recipientilor pentru sange.

Un eveniment important a fost obtinerea certificarii ISO 13485 in anul 2011 pentru asigurarea calitatii in cadrul proiectarii si fabricatiei de echipamente medicale.

“ISO 13485 pentru sistemele de management al echipamentelor medicale reprezinta un standard obligatoriu pentru HISAKA pe masura ce compania isi diversifica actiunile in domeniul medical. Acesta reusita nu a fost facila deoarece au existat un numar de cerinte care au fost foarte stricte si unice in domeniul echipamentelor medicale. De-a lungul acestui parcurs am dezvoltat si imbunatatit sistemul de management al calitatii, precum si instruirea si inzestrarea angajatilor cu cele mai noi cunostinte si abilitati” explica dl Cheng.

In urma certificarilor ISO obtinute HISAKA a castigat un sistem de management al calitatii puternic si versatil. Aceleasi calitati au fost castigate si de forta de lucru. Aceste demersuri au pavat drumul catre dezvltarea de noi echipamente medicale, incluzand un sistem de microscopie digitala 3D, care se afla in plin proces de comercializare.

Implementarea standardelor ISO

Eforturile cu ocazia obtinerii certificarilor ISO pot uneori stopa activitatea unei firme. In cazul companiei HISAKA dl Cheng a aratat ca angajatii au gasit dificila adaptarea la noile sau suplimentarele proceduri si formulare, subliniind totusi ca a fost doar o rezistenta naturala la schimbare.

Prin informarea din timp a angajatilor cu privire la importanta standardelor ISO, managementul a fost capabil sa realizeze o abordare structurala cu privire la asigurarea calitatii.

“Pe masura ce compania se dezvolta, angajatii nostri au recunoscut ca informatia trebuie documentata si distribuita si ca organizatia poate functiona eficient doar pe baza unor proceduri clare si standardizate in vederea eliminarii greselilor si incoerentelor’ a declarat dl Cheng.

De asemenea, angajatii au inteles ca standardele ISO sunt pretuite de mediul industrial si ca ele constituie un avantaj competitiv solid pentru companie- un avantaj care a jucat un rol important in succesul organizatiei si deschide premisele unui viitor luminos. (dupa un comunicat ISO)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Cum au ajutat standardele internationale la cresterea companiei HISAKA, 10.0 out of 10 based on 1 rating
This entry was posted in Articole. Bookmark the permalink.