Care sunt beneficiile aduse de implementarea ISO 9001 ?
Certificarea ISO 9001 dovedeste faptul ca organizatia detinatoare a atins un anumit nivel standard in gestionarea calitatii operationale si procesuale interne.
Acest tip de certificare ISO este recunoscut la nivel mondial, oferind o serie de avantaje companiilor care reusesc sa treaca prin procesul obtinerii ei, proces care poate fi deseori destul de anevoios.
Acces la piete noi
Deoarece mediul de afeceri contemporan este globalizat, partenerii comerciali pot avea locatii diferite, pe diverse puncte pe mapamond.
ISO 9001 ofera un cadru general valabil pentru comparatie, indiferent de tipul sau nationalitatea firmei care detine certificarea.
Daca o companie germana este in cautarea unui furnizor si primeste cotatii de pret de la o serie de firme singaporeze si chineze, compania germana nu mai trebuie sa-si trimita un reprezentant la furnizor pentru inspectia capacitatii si calitatii productiei, simpla certificare ISO a furnizorilor garantand o serie de caracteristici care altfel trebuiau controlate direct.
Compania germana poate introduce o cerinta in cadrul cererii sale de oferta referitoare la acceptarea de propuneri doar din partea furnizorilor certificati ISO 9001.
Aceasta mentiune ofera un cadru general de comparatie si stabileste un nivel standard de calitate.
Eficienta operationala prin ISO 9001
Certificarea ISO 9001 ajuta compania la imbunatatirea propriilor procese operationale, crescand eficienta activitatii si implicit ajutand la diminuarea costurilor.
Un proces de productie bine definit si documentat conduce la obtinerea unor rezultate care au sanse maxime in obtinerea unor parametri de calitate ridicati, in conformitate cu standardele internationale.
De-a lungul procesului de productie, in cazul in care nu sunt indeplinite standardele de fabricatie, pot fi luate o serie de actiuni preventive care sa duca la diminuarea rebuturilor.
Implicit aceste actiuni duc la scaderea costurilor. Mai mult decat atat, Institutul Britanic de Standardizare a raportat faptul ca acele companii care fabrica produse de calitate au o mai mare probabilitate de a-si imbunatati cota de piata si de a-si recupera mai rapid investitiile initiale.
Ridicarea nivelului de satisfactie a consumatorilor
O companie care isi ghideaza activitatea dupa ISO 9001 ia in calcul si nevoile consumatorilor in stabilirea obiectvelor si tintelor de afaceri.
Nevoia de satisfacere superioara a cerintelor consumatorilor faca parte integranta din obiectivele companiei care detine o certificare ISO 9001.
Pentru aplicarea in practica a acestei cerinte compania doreste sa cunoasca reactiile consumatorilor la propriile produse si investeste resurse in analizarea acestora.
Obiectivele companiei pot fi ajustate, daca este necesar, in functie de reactiile consumatorilor. Acest proces intareste orientarea spre consumator a activitatii companiei.
Diversele structuri ale companiei trebuie sa lucreze impreuna in vederea indeplinirii obiectivului comun de satisfacere superioara a consumatorilor.
In ultima instanta, obtinera satisfactiei consumatorilor conduce la cresterea clientilor multumiti. Implicit va creste cota de piata si o data cu ea si nivelul incasarilor.
In concluzie, concentrarea pe satisfacerea consumatorilor ajuta o companie certificata ISO 9001 la atingerea si eventual depasirea tintelor de profit.
Avantajele certificarii ISO 9001,