Ce trebuie sa faceti pentru a obtine un certificat ISO ?
Rezumativ, procesul de certificare ISO presupune:
1. Elaborarea documentatiei ISO
Aveti nevoie de un manual al calitatii si o serie de proceduri ISO si de cateva formulare (care vor fi publicate pe site in viitorul apropiat).
Trebuie tinute o serie de inregistrari.
Documentatia ISO a firmei dvs. trebuie sa indeplineasca cerintele unui standard de calitate ISO.
De asemenea trebuie sa punctati obiectivele de calitate ale firmei dvs.
Documentatia ISO din domeniul calitatii va da informatii despre ceea ce trebuie si cum trebuie sa faceti, oferind o serie de dovezi aspra faptului ca va conformati acestor cerinte.
Trebuie sa fiti capabil sa demonstrati ca aveti in vedere o imbunatatire continua a sistemului de calitate, a produselor si serviciilor oferite, a satisfactiei clientilor d-voastra.
2. Instruirea personalului
Personalul dvs. va avea nevoie de instruire in acest domeniu (cursuri ISO sau alte specializari).
Durata acestui proces depinde de responsabilitatile individuale ale persoanelor implicate in sistemul de calitate.
3. Practicati si respectati procedurile sistemului de calitate de-a lungul catorva luni
Fara indoiala ca veti realiza necesitatea de a face o serie de schimbari in perioada implementarii sistemului de calitate (implementare ISO).
Tineti inregistrari concordante cu propriul sistem de calitate.
Dupa cateva luni sistemul dvs. de calitate si personalul implicat in acest proces ar trebui sa fie pregatite pentru un audit ISO (realizat de catre un organism de certificare ISO, in cele mai multe cazuri).
4. Obtineti un audit ISO
Numarul de auditori ISO si intervalul de timp necesar pentru desfasurarea acestuia va varia in functie de marimea si complexitatea companiei d-voastra.
In timpul unui audit ISO, auditorul sau auditorii (reprezentanti ai unei firme de consultanta ISO sau ai organismului de certificare ISO) va/vor examina inregistrarile companiei si va discuta cu personalul d-voastra.
Este foarte important ca personalul dvs. sa fie instruit corespunzator si ca inregistrarile companiei dvs. sa fie facute corect.
Auditorii vor descrie problemele drept „neconformitati”. „Neconformitatile” pot fi „majore’ sau „minore”. De asemenea auditorii pot face o serie de „observatii”.
O neconformitate majora duce la neobtinerea certificarii ISO pentru un anumit standard. Neconformitatile minore pot sau nu sa impiedice obtinerea certificarii, totul depinzand de numarul si de severitatea acestora.
Auditorii pastreaza discretia asupra propriilor observatii si asupra obtinerii sau nu a certificarii ISO.
Observatiile nu duc la pierderea certificarii, ele de obicei sunt sugestii facute de auditor pentru a va ajuta sa faceti imbunatatiri asupra sistemului de calitate propriu.
Mult succes in demersul dvs.!
Procesul de certificare ISO ,