Publicis Consultants si Greenflex obtin ISO 26000

Publicis Consultants si Greenflex se asociaza in privinta standardului ISO 26000

12 iulie 2011. Publicis Consultants si Greenflex se asociaza in vederea propunerii unei metodologii de punere in practica a standardului ISO 26000.

Agentia Publicis Consultants si Greenflex, care este o organizatie de audit si de servicii de dezvoltare durabila, membra a comisiei AFNOR Dezvoltarea Durabila si Responsabilitatea Sociala, lanseaza o metoda care sa permita organizatiilor sa integreze noul standard ISO 26000 in strategia si in procesele organizatiei, asociind dialogul cu partile interesate.

Abordarea propusa de Publicis Consultants – Greenflex in privinta dialogului in cadrul ISO 26000
Aceasta metoda permite cartografierea si identificarea modurilor potrivite de dialog si de colaborare cu diferitele parti interesate. Ea da prioritate acelor parti care au interese asemanatoare organizatiei.

Metoda integreaza apoi natura relatiilor existente, ceea ce permite ulterior identificarea tipului de relatie cel mai adaptat fiecarei parti, mai ales in ceea ce priveste ONG-urile. Acestea din urma raman, intr-adevar, partile interesate considerate ca cele mai credibile de catre opinia publica si cele care dicteaza practicile de munca.

Originalitatea abordarii consta in combinatia dintre cele doua expertize complementare in punerea in practica a procesului si a culturii proprii responsabilitatii sociale:
– Cea a auditului si a consilierii, dezvoltata de consultantii Greenflex, specialisti in insotirea demersurilor de responsabilitate sociala a organizatiilor: diagnostic, strategie, plan de actiune, definirea indicatorilor, introducerea unui instrument de raportare, bilanturi sociale si de mediu.

– Cea a unei corporatii, specializate in problemele de imagine, de percepere si in relatiile cu publicul si cu diferitele parti interesate de organizatie: clienti, actionari si medii financiare, furnizori, parteneri sociali si ONG-uri, media, institutii publice si alesii locali, colaboratori etc.

Beneficiile dialogului cu partile interesate in cadrul ISO 26000
Angajandu-se in dialog cu partile interesate, o organizatie poate conta pe o acceptare mai buna a activitatilor sale, mai ales cele industriale, ca si pe o mai buna stapanire a procesului de dezvoltare de proiecte.

“Standardul ISO 26000 propune un cadru de lucru impreuna cu ansamblul partilor interesate, deci este o adevarata oportunitate de a dezvolta un dialog si o colaborare cu fiecare dintre ele. Este vorba despre oportunitatea de a lua si mai in serios asteptarile fiecareia, cu ocazia unui proiect anume sau chiar in ceea ce priveste conducerea organizatiei.

Mai este vorba si despre o veritabila parghie de mobilizare a colaboratorilor in jurul unui proiect al organizatiei,“ a declarat Pierre-Samuel Guedj, asociat insarcinat cu resposabilitatea sociala a organizatiilor la Publicis Consultants.

Pierre Giraud, consultant senior la Greenflex si membru al Comisiei AFNOR, insista totusi asupra dificultatilor pe care le pot intalni organizatiile in aplicarea sa, iar aceasta mai ales in absenta certificarii (ISO 26000 nefiind un standard certificabil): “Fara certificare, ISO 26000 poate parea unor organizatii un standard putin atragator, respectiv fara interes.

Cu toate acestea, standardul face un apel la organizatii de a ‘face credibil’ demersul lor de responsabilitate sociala. Acesta apare ca o informatie transparenta partilor interesate, avand in vedere legile NRE (legea noilor reglementari economice) si Grenelle 2“.

Vizitati site-urile www.publicis-consultants.com si www.greenflex-group.com pentru a afla mai multe informatii despre initiatorii acestei metodologii. sursa: www.communique-de-presse.info

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
This entry was posted in Stiri. Bookmark the permalink.