Cap 4. din standardul pentru software ISO/IEC 90003:2004 : Cerinte si indrumari privind sistemul
4.1 Elaborati un sistem de management al calitatii pentru produsele software
Dezvoltati un sistem al calitatii pentru produsele software si serviciile asociate.
• Identificati procesele care alcatuiesc sistemul dvs. de management al calitatii.
• Identificati procesele care alcatuiesc abordarea dvs. orientata spre dezvoltarea software-ului.
• Identificati procesele care alcatuiesc abordarea dvs. orientata spre planificarea dezvoltarii software-ului.
• Identificati procesele care alcatuiesc abordarea dvs. orientata spre planificarea calitatii software-ului.
• Identificati procesele care alcatuiesc abordarea dvs. orientata spre functionarea software-ului.
• Identificati procesele care alcatuiesc abordarea dvs. orientata spre intretinerea software-ului.
• Descrieti procesele care alcatuiesc sistemul dvs. de management al calitatii.
• Descrieti structura secventiala a proceselor dvs.
• Descrieti modul in care interactioneaza unele cu altele procesele dvs.
Implementati un sistem al calitatii pentru produsele si serviciile software.
• Folositi procesele sistemului de management al calitatii.
• Gestionati eficacitatea proceselor dvs.
• Sprijiniti eficacitatea proceselor dvs.
Imbunatatiti-va sistemul de management al calitatii orientat spre software.
• Monitorizati eficacitatea proceselor dvs.
• Masurati eficacitatea proceselor dvs.
• Imbunatatiti eficacitatea proceselor dvs.
4.2 Documentati-va sistemul calitatii orientat spre software
4.2.1 Puneti la punct documente referitoare la sistemul de management al calitatii.
• Puneti la punct documente pentru a va implementa sistemul calitatii.
• Puneti la punct documente care sa descrie procesele dvs. legate de software.
• Puneti la punct documente care sa descrie modelele ciclului de viata.
4.2.2 Pregatiti un manual referitor la sistemul de management al calitatii.
• Documentati-va procedurile.
• Descrieti modul in care interactioneaza procesele dvs.
• Definiti-va domeniul sistemului calitatii.
• Justificati excluderile si reducerile din domeniu.
4.2.3 Controlati-va documentele referitoare la sistemul de management al calitatii.
• Aprobati documentele inainte de a le distribui.
• Puneti la dispozitie versiunea corecta a documentelor la punctele de folosire.
• Preveniti folosirea accidentala a documentelor invechite.
• Mentineti posibilitatea de folosire a documentelor privind calitatea.
4.2.4 Pastrati arhive ale actelor referitoare la sistemul de management al calitatii.
4.2.4.1 Dovediti faptul ca cerintele au fost indeplinite.
4.2.4.2 Dovediti faptul ca operatiunile dvs. functioneaza cu adevarat.
4.2.4.3 Stabiliti o abordare orientata spre pastrarea actelor.