Mai putin de 20% dintre companiile din Spania au o strategie RSC

Bureau Veritas sprijina implementarea standardului ISO 26000 privind responsabilitatea sociala corporativa

A functiona intr-un mod responsabil social nu mai este o optiune, iar grupul Bureau Veritas este constient de acest lucru. De aceea, el isi pune la dispozitie expertiza si resursele in serviciul standardului ISO 26000, primul standard international publicat in aceasta privinta. Insa implicarea in responsabilitatea sociala nu este atat de universala precum pare. Potrivit datelor preliminare ale unui studiu efectuat de Foretica si publicat de Expansion, numai 19% din companiile publice din Spania au o strategie definita privind responsabilitatea sociala corporativa (RSC).

Cu toate acestea, sectorul public nu este singurul codas. Un studiu recent, realizat pentru compania de consultanta LowendalMasaï si publicat de un portal de angajament fata de responsabilitatea sociala, arata ca strategiile de sustenabilitate si practicile de responsabilitate sociala formeaza o parte din criteriile de alegere a furnizorilor numai in proportie de 39% in departamentele de achizitii ale marilor companii spaniole. Acesta este un aspect pe care Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO) isi doreste sa-l schimbe prin standardul ISO 26000, a carui dezvoltare a durat nu mai putin de cinci ani de zile si care contine liniile directoare necesare integrarii RSC atat in organizatiile publice, cat si in cele private.

In ciuda existentei initiativelor anterioare referitoare la RSC, era nevoie de un standard international, care a fost rodul unui veritabil consens international al principalelor parti interesate, ca niciodata pana atunci. In aceasta maniera, organizatiile de toate tipurile si marimile pot sa contribuie la dezvoltarea unei societati durabile, cu efecte minime asupra mediului.

Grupul Bureau Veritas a pus la punct un instrument de clasificare care permite clientilor sa elaboreze un raport care arata progresul pe care o anume organizatie l-a facut in privinta fiecaruia dintre cele sapte subiecte esentiale tratate de ISO 26000: conducerea organizatiei, drepturile omului, practicile de munca, protectia mediului inconjurator, practicile etice de functionare, relatia cu consumatorii si implicarea in comunitatea locala. In ultima instanta, scolarizarea da posibilitatea companiilor de a obtine o calificare exhaustiva si recunoscuta pe plan mondial a progresului sau in dezvoltarea durabila prin intermediul practicilor sale de RSC.

Un alt raspuns la aceasta nevoie este cursul “Ghid de responsabilitate sociala. Standardul international ISO 26000”, care vizeaza consultantii, auditorii si, in general, orice profesionist care si-a propus sa aprofundeze standardul si sa dobandeasca abilitatile necesare pentru a implementa RSC in companii.

Responsabilitatea sociala trebuie sa se transforme intr-o prioritate pentru organizatii. Daca mai exista vreo indoiala in ceea ce priveste beneficiile pe care le presupune aceasta pentru organizatii si pentru societate, Coalitia Europeana pentru Justitie Corporativa a publicat recent o petitie persuasiva. Prin intermediul ei, peste 73000 de cetateni europeni si 140 de reprezentanti ai lor, alesi membri in Parlamentul European, cer cresterea responsabilitatii sociale corporative. Acum este momentul ca aceasta dorinta sa isi inceapa parcursul spre indeplinire. sursa: www.equiposytalento.com
tags: consultanta ISO 26000, responsabilitate sociala, implementare ISO 26000

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
This entry was posted in Articole. Bookmark the permalink.