ISO 9004 pentru Managementul calitatii materialelor prelucrate – Analiza manageriala, costurile calitatii si studiile de piata
Dezvoltati o procedura de analiza manageriala
• Dezvoltati o procedura de analiza manageriala. Aceasta ar trebui sa explice modul in care managerii seniori vor evalua sistemul calitatii. Aceste analize ar trebui sa:
• Examineze rezultatele auditurilor interne si externe.
• Analizeze cat de bine sunt aplicate politicile calitatii.
• Evalueze cat de mult sunt atinse obiectivele calitatii.
• Recomande maniera in care sistemul dvs. poate fi imbunatatit.
• Studieze impactul pe care inovatia si schimbarile tehnologice il au asupra sistemului calitatii aplicat de dvs.
Masurati costurile calitatii
• Masurati costurile calitatii. Masurati costul sistemului calitatii din organizatia dvs. si raportati-l in mod curent managerilor seniori. Urmariti si distingeti intre:
• Costurile de functionare a calitatii interne. Acestea sunt de doua feluri:
• Investitii, care se impart in doua:
• Costuri de prevenire. Acestia sunt bani cheltuiti in incercarea de a preveni defectiunile si neconformitatile.
• Costuri estimative. Acestia sunt bani cheltuiti cu testarile, inspectiile, analizele, auditurile etc.
• Pierderi, care se impart in doua:
• Defectiuni interne. Acestia sunt bani cheltuiti cu rezolvarea neconformitatilor produselor inainte ca ele sa fie vandute.
• Defectiuni externe. Acestia sunt bani cheltuiti cu rezolvarea neconformitatilor produselor dupa ce ele au fost vandute.
• Costurile de asigurare a calitatii externe. Acestea sunt costuri intampinate in incercarea de a dovedi clientilor ca propriul sistem al calitatii indeplineste toate cerintele.
Efectuati studii de piata
• Cereti personalului din departamentul de marketing sa:
• Vada daca exista o cerere pentru produsul pe care doriti sa-l dezvoltati.
• Defineasca cererea pietei si sa clarifice cine are nevoie de produs.
• Specifice ce asteapta exact clientii de la produsul dvs.
• Explice personalului nevoile si asteptarile clientilor.