Portul din Cagayan de Oro poate fi de acum inainte recunoscut pe plan international ca avand un sistem de management al calitatii (SMC) aplicabil procedurii de autorizare de intrare a navelor – in urma acreditarii sale de catre Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO).
Edgar C. Pilar, director regional in Mindanao de Nord, reprezentand autoritatea portuara filipineza, a spus ca certificarea ISO 9001:2008 deschide drumul pentru portul Macabalan de a deveni competitiv la nivel global in privinta furnizarii de servicii rapide, dar de calitate, pentru satisfactia clientilor.
Necitas G. Layola Jr., managerul portuar Cagayan de Oro, a declarat ca procedura de autorizare de intrare a navelor in port va reflecta o imbunatatire a procesarii formalitatilor de intrare a navelor, a evaluarii taxelor, a colectarii taxelor si a autorizarii de plecare a navelor.
“Aceasta va aduce, in mod clar, mai multi clienti in port, gratie operatiunilor accelerate, ale caror proceduri se bazeaza pe manualul ISO 9001:2008. Activitatile economice din port vor fi, la randul lor, intensificate,” a adaugat Layola.
Roberto C. Aquino, manager de departament in Manila, a spus ca Organizatia Internationala pentru Standardizare este cel mai amare dezvoltator si editor din lume in ceea ce priveste standardele internationale si ca ea reprezinta o retea alcatuita din institute nationale pentru standardizare din 163 de tari. ISO a dezvoltat peste 18500 de standarde internationale tratand o varietate de subiecte, iar in fiecare an se publica aproximativ 1100 de standarde noi ISO.
Aquino a spus ca ISO 9001:2008 apartine familiei de standarde ISO 9000 pentru sistemul de management al calitatii. Acesta este standardul care specifica cerintele pentru un SMC, prin indeplinirea carora o organizatie isi demonstreaza capacitatea de a oferi in mod constant produse si servicii care indeplinesc cerintele clientilor, ca si cerintele aplicabile, legale si de reglementare.
ISO 9001:2008 tinteste si la sporirea satisfactiei clientilor prin aplicarea eficienta a sistemului, aici incadrandu-se si procesul de imbunatatire continua si asigurarea conformitatii cu cerintele clientilor si cu cele legale si de reglementare.
Layola a mentionat ca obligativitatea de a castiga aceasta certificare a standardului international a venit din partea conducerii tarii, interesate de cresterea calitatii si de eficientizarea serviciilor administrative portuare din tara.
De altfel, guvernul castigase deja o certificare pentru portul Batangas, unul dintre cele mai importante porturi din regiunea Luzon. Pilar a mai precizat ca portul Cagayan de Oro este cel de-al doilea port important inclus pe lista porturilor standardizate din tara. sursa: www.sunstar.com.ph