Fully Networked Car 2012

Fully Networked Car 2012 stabileste prioritati pentru o noua agenda de standarde dedicate sistemelor de transport inteligente

9 martie 2012. Conectivitatea intre vehicule si aplicatiile asociate sistemelor de transport inteligente (STI) reprezinta pioritati cheie acolo unde dezvoltarea de standarde este necesara pentru a indeplini nevoile industriei auto.

Aceasta a fost cea mai importanta constatare a celui de-al saptelea atelier Fully Networked Car, care a avut loc anul acesta la Salonul Auto de la Geneva. Atelierul a fost organizat de Asociatia Mondiala a Standardelor (WSC), un parteneriat intre IEC, ISO si ITU, si la el au participat aproximativ 170 de experti si specialisti din sectorul auto din intreaga lume, care au luat parte la mesele rotunde organizate pentru a permite discutiile interactive privind problemele esentiale din acest domeniu.

Rob Steele, secretarul general ISO, a declarat in numele WSC: “Trebuie sa ne consolidam angajamentul fata de industria auto si sa raspundem nevoilor acesteia. La ISO, dorim sa lucram in mai stransa colaborare nu numai cu partenerii nostri din WSC, ci si cu alte organizatii importante dezvoltatoare de standarde, care sunt implicate in acest sector si care participa la acest atelier. Haideti sa fim cat mai clari si cat mai directi. Odata cu convergenta tehnologiilor, a devenit o necesitate ca noi sa colaboram cat mai strans.”

Atelierul a oferit informatii despre modul in care standardele pot imbunatati siguranta automobilelor, pot reduce ambuteiajele si poluarea in trafic si pot oferi o experienta mai sigura la volan.

Punctul central al discutiilor a fost reprezentat de metodele prin care anumite standarde pot accelera dezvoltarea automobilului complet interconectat si introducerea sa pe piata. Evenimentul a fost facilitat de Richard Parry-Jones, un lider foarte respectat in sectorul auto, fost vicepresedinte (dezvoltarea globala a produselor) si director tehnic la Ford Motor Company.

Printr-o serie de mese rotunde si de discutii, atelierul a explorat diverse subiecte, dintre care:
• Vehiculele electrice si electromobilitatea;
• Siguranta vehiculelor si distragerea atentiei conducatorului auto;
• Perspectivele regionale ale STI – piata africana;
• Comunicatiile STI;
• Standarde STI in cooperare.

Printre alte domenii in care activitatea de standardizare trebuie sa indeplineasca nevoile industriei auto se numara si:
• Vehiculele electrice – cu accent pe elementul de incarcare, in special pentru a aborda nevoile de conectivitate fizica si de comunicatii de date ale procesului de incarcare;
• STI – nevoia de a avea in vedere modul in care datele colectate de la vehicul ar putea fi grupate si folosite pentru a oferi informatii si altor persoane care folosesc sau controleaza activitatea rutiera;
• Siguranta – exploatarea retelei pentru a creste nivelul de sensibilizare la unele situatii si pentru a oferi sprijin soferilor in identificarea unor potentiale pericole si in modul in care trebuie sa reactioneze;
• Folosirea unei abordari arhitecturale stratificate in planificarea activitatii de standardizare cu scopul de a impaca cererile contradictorii de standardizare si de diferentiere competitiva.

In plus, a existat un acord general asupra domeniilor-cheie de imbunatatire a procesului de elaborare de standarde, incluzand:
• Inlesnirea participarii partilor interesate;
• Imbunatatirea colaborarii existente intre organismele dezvoltatoare de standarde;
• Axarea pe siguranta vehiculelor cu scopul cresterii implicarii reprezentantilor industriei auto;
• Cea mai recenta editie, din februarie 2012, a revistei Organizatiei Internationale pentru Standardizare, ISO Focus+, care a fost distribuita participantilor la eveniment, a scos in relief modalitatile prin care standardele internationale pot ajuta la construirea masinii viitorului;
• Cu ocazia evenimentului de anul acesta, participantii au profitat si de ocazia de a vizita expozitia Kia Motors si de a constata eforturile depuse de companie in privinta unor caracteristici cum sunt: comunicatiile vehiculului, prevenirea distragerii atentiei conducatorului auto si siguranta activa a vehiculului. (dupa un comunicat de presa al iso.org)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
This entry was posted in ISO. Bookmark the permalink.