Avantaje ale implementarii ISO/IEC 20000

Mai jos este detaliata o lista care prezinta avantajele aduse de ISO/IEC 20000 cat si situatiile cand standardul isi dovedeste utilitatea.

ISO 20000 este primul standard mondial destinat in mod special gestionarii activitatii de service IT

1. La compararea furnizorilor de servicii IT

ISO/IEC ofera un limbaj uniform si comun in definirea unor termeni esentiali dar si repere de comparatie.

2. La selectarea unui furnizor de servicii IT

O organizatie care activeaza in domeniul IT isi poate marca avantajele si valoarea adaugata fata de serviciile oferite de concurenta, avand astfel un avantaj competitiv.

3. Cand o organizatie ( departament IT ) cauta modalitati pentru a intelege mai bine nevoile consumatorilor

ISO/IEC20000 poate fi considerat un act reglementativ, normativ, pentru a imbunatati domeniul IT.

4. Cand este nevoie de un ghid pentru a se afla care sunt cele mai bune practici de urmat la inceputul activitatii, in vederea imbunatatirii eficientei si eficacitatii departamentului IT.

5. Cand se doreste imbunatatirea transparentei costurilor de furnizare a serviciilor IT, riscurilor si bugetelor IT.

6. Cand se cauta modalitati de implementare rapida si eficienta a schimbarilor si cand se doreste adoptarea unor norme pentru imbunatatirea productivitatii generale.

7. Cand se doreste o armonizare imbunatatita a serviciilor unui departament (unei organizatii) fata de serviciile unui tert, creandu-se astfel o retea uniforma de servicii cu parametri similari

8. Cand se cauta o metoda eficienta si linii orientative coerente comune in activitatea de outsourcing. In acest caz standardul poate fi considerat un act normativ care reglementeaza outsourcing-ul.

9. Cand se cauta o norma pentru definirea calitatii si disponibilitatii serviciilor IT.

10. Cand se cauta dovezi ca procesele IT sunt in concordanta cu normele, prevederile si reglementarile internationale din domeniul financiar si cel al securitatii informationale.

11. Cand se doreste adoptarea unor multiple activitati de imbunatatire ale activitatii departamentului IT sau pentru imbunatatirea imaginii profesionale ale acestuia.

12. Cand se doreste gasirea unui reper independent, nepartinitor pentru evaluarea unor multipli furnizori de servicii similare

La parcurgerea listei, mai mult ca sigur veti gasi un motiv care rezoneaza cu obiectivele d-voastra legate de imbunatatirile pe termen lung sau scurt al calitatii serviciilor IT prestate.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
This entry was posted in Beneficii. Bookmark the permalink.