Competenta, constientizare si instruire conf. ISO 9001

ISO 9001 – Competenta, constientizare si instruire – Sinteza ideilor principale din cap. 6.2.2 al standardului pentru managementul calitatii

Organizatia trebuie sa identifice nivelul de calificare potrivit pentru fiecare pozitie care influenteaza calitatea produsului finit, trebuie sa actioneze pentru a asigura competenta personalului care ocupa respectivele pozitii, sa evalueze eficacitatea acestor eforturi si sa sensibilizeze personalul cu privire la modalitatea in care acesta poate afecta calitatea si la posibilitatile pentru atingerea obiectivelor de calitate. Organizatia trebuie sa documenteze competenta personalului si demersurile pentru ridicarea nivelului acesteia, pastrand aceste documente sub forma de inregistrari.

ISO 9004: Se recomanda ca organizatia sa analizeze nevoile prezente si viitoare pentru a determina diferentele intre calificarile necesare si prezente ale personalului, luand in considerare sursele pentru determinarea nevoilor legate de competenta. Se detaliaza aspecte legate de educatie si instruire prin prisma indeplinirii obiectivelor de calitate si ridicarea gradului de constientizare. Sunt definite subiecte posibile care pot fi incluse in cadrul programelor educative, de abordat in planurile de instruire.

Cerinte legate de documentare:

Sunt necesare intocmirea de inregistrari cu privire la toate aspectele prezentate mai sus.

Intrebari utile pentru auditul intern

• Organizatia a identificat criteriile de competenta necesar personalului care deruleaza activitati ce afecteaza calitatea (inclusiv nevoile de instruire suplimentara)?
• Organizatia furnizeaza instruire pentru a satisface aceste nevoi?
• Organizatia evalueaza eficacitatea programului de instruire in standardul ISO 9001?
• Organizatia se asigura de ridicarea nivelului de constientizare a personalului cu privire la importanta activitatilor derulate si la modalitatea in care contribuie la atingerea obiectivelor de calitate?
• Organizatia mentine inregistrari ale experientei educationale, tipului de programe de instruire, nivelul de calificare (postere, buletine de stiri, site-uri informatii intranet etc)?

Rezumatul activitatilor manageriale legate de competenta, constientizare si instruire

• Managementul ar trebui sa analizeze nevoile prezente si viitoare de competenta a personalului din cadrul organizatiei.
• Managementul trebuie sa planifice programele necesare de educatie si instruire si sa tina cont de procesele ISO 9001 interne, stadiul de dezvoltare si cultura organizationala.

Rezumatul actiunilor legate de competenta, constientizare si instruire

1. Determinati gradul de competenta necesar pentru fiecare membru al organizatiei
2. Actionati pentru a indeplini cerintele legate de competenta (una din modalitati poate fi instruirea profesionala a angajatilor)
3. Evaluati eficienta actiunilor legate de cresterea gradului de competenta al personalului
4. Asigurati-va ca personalul este constient cu privire la modalitatile in care propriile activitati derulate:
– Sunt relevante si importante pentru organizatie
– Contribuie la obtinerea obiectivelor de calitate
5. Pastrati inregistrari (CV-uri, transcrieri, inregistrari ale sesiunilor de pregatire profesionala, rezultate ale testelor etc)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
This entry was posted in Articole. Bookmark the permalink.