ISO 9001: Responsabilitate si autoritate

Diversele atributii ale personalului din cadrul organziatiei trebuie sa fie definite astfel incat responsabilitatile, relatiile ierarhice si interactiunile intre membri sa fie clare. Atributiile trebuie sa fie comunicate clar la nivelul intregii organziatii, fiind necesar ca acestea sa fie bine cunoscute. Aceste actiuni intra in sfera de activitati a managementului superior.

De ce trebuie indeplinite cerintele?

• Pentru a arata ca transparenta si claritatea este importanta pentru intregul personalul cu atributii manageriale
• Pentru a cunoasterea legata de persoanele responsabile cu identificarea, analiza si aprobarea nonconformitatilor
• Pentru a avea o intelegere clara asupra limitelor de responsabilitate legate de procese

De ce trebuie sa tineti cont in cazul unei implementari ISO 9001 pentru managementul calitatii:

• Realizati si mentineti organigrame
• Utilizati fise ale posturilor
• Utilizati organigrame pentru a descrie relatiile functionale
• Utilizati diagrame Gantt pentru a arata responsabilitatile pentru proiecte
• Includeti in procedurile documentate persoanele care sunt responsabile pentru activitati

Minimul de intrebari pe care trebuie sa le puneti in cadrul auditului intern:

• Pozitile si functiile organizatiei sunt definite si comunicate astfel incat sa facilteze gestionarea eficienta a calitatii?
• Responsabilitatile si nivelurile ierarhice sunt definite si comunicate pentru a facilita gestionarea eficienta a calitatii?

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
This entry was posted in Articole. Bookmark the permalink.