-
Articole recente
Utile
Categorii
Category Archives: Articole
Procesul de Implementare ISO 14001
Daca nu aveti deja un SMM, ISO 14001 sugereaza sa incepeti prin a trece in revista pozitia fata de mediu a organizatiei dvs. Acest studiul de mediu ar trebui: Sa identifice aspectele legate de mediu din organizatia dvs. Sa studieze … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
ISO 9001: Responsabilitate si autoritate
Diversele atributii ale personalului din cadrul organziatiei trebuie sa fie definite astfel incat responsabilitatile, relatiile ierarhice si interactiunile intre membri sa fie clare. Atributiile trebuie sa fie comunicate clar la nivelul intregii organziatii, fiind necesar ca acestea sa fie bine … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Corespondente generale intre ISO 9001:2008 si ISO 14001
Standardele de management: Sistemul de management al mediului ISO 14001. Corespondente generale intre ISO 9001 si ISO 14001 Ca si in cazul standardului de referinta ISO 9001, adoptarea standardului ISO 14001 pentru managementul mediului, al carui scop este de a … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Controlul documentelor conform ISO 9001
Documentele sistemului de management al calitatii necesita a fi controlate. Controlul documentelor in ISO 9001 reprezinta una din cele sase procese ce necesita o procedura documentata. Controlul fiecarui document in managementul calitatii incepe cu un proces de aprobare pentru a … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Competenta, constientizare si instruire conf. ISO 9001
ISO 9001 – Competenta, constientizare si instruire – Sinteza ideilor principale din cap. 6.2.2 al standardului pentru managementul calitatii Organizatia trebuie sa identifice nivelul de calificare potrivit pentru fiecare pozitie care influenteaza calitatea produsului finit, trebuie sa actioneze pentru a … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Modificari prezente in editia ISO 9001:2008 fata de editia ISO 9001:2001
Responsabilitatea managementului (5.0) – Modificari prezente in editia ISO 9001:2008 fata de editia ISO 9001:2001 5 Responsabilitatea managementului 5.1 Angajamentul managementului 5.2 Orientarea catre client 5.3 Politica referitoare la calitate 5.4 Planificarea Referitor la sectiunile 5.1-5.4 nu exista modificari prezente … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Elementele de intrare ale proiectarii si dezvoltarii, conf. ISO 9001
Ghid de implementare ISO 9001: Realizarea produsului (7.0) – Proiectarea si dezvoltarea (7.3) – Elementele de intrare ale proiectarii si dezvoltarii (7.3.2) Elementele de intrare ale proiectarii si dezvoltarii – Sinteza ideilor principale ISO 9001 Organizatia urmeaza sa identifice toate … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Copiile in forma fizica ale procedurilor ISO
Este nevoie sa existe copii in forma fizica ale procedurilor ISO ? Persoanele care desfasoara procedurile ISO trebuie sa aiba acces la documentatiile cu privire la ele. Daca procedurile (modul lor de derulare) pot fi accesate de pe computer atunci … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
ISO 9001 si imbunatatirea continua
Care este modalitatea prin care ISO 9001 contribuie la imbunatatirea continua? Prin crearea unui sistem de management al calitatii bazat pe standardul ISO 9001 veti pune bazele unor procese care conduc la imbunatatirea continua. Procesele care conduc la realizarea imbunatatirii … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment
Orientarea catre client, conform ISO 9001
Continutul sectiunii 5.2 a standardului ISO 9001 pentru managementul calitatii In aceasta sectiune se abordeaza aspectele legate de orientarea catre client. Conducerea organizatie trebuie sa se asigure ca cerintele clientilor sunt identificate si indeplinite. Primul pas consta in asigurarea faptului … Continue reading
Posted in Articole
Leave a comment